Porția de cultură

Azi, scriitori: un francez, un rus și o româncă..

  • J. M. G. LE CLÉZIO

  • – are 64 de ani
    – s-a născut în Franța, dintr-un tată britanic și o mamă franțuzoaică
    – a fost crescut mai ales de mamă și de bunici, tatăl său fiind medic în coloniile britanice din Africa
    – a scris peste 50 de cărți, destui francezi considerându-l cel mai mare scriitor de limbă franceză în viață
    – este laureatul Premiului Nobel din 2008, cu motivația Autor al inovațiilor, al aventurii poetice și al extazului senzual, explorator al umanității aflate deasupra și dedesubtul civilizației dominante

    Am citit URANIA, roman ce are în centru un geograf francez ajuns în Mexic și care, prea pasiv pentru gustul meu, asistă la destinul oricărei utopii: moartea ei. Cel mai mult mi-a plăcut că atmosfera, gustul și mirosul unei țări fascinante cum este Mexic au ajuns până la mine, făcându-mă astfel să fiu și mai nerăbdătoare să aterizez la vară acolo 🙂
    urania_1_produs

  • IVAN TURGHENEV

  • – au trecut 131 de ani de la plecarea lui
    – s-a născut în Rusia, din părinți ruși
    – a fost crescut de o mamă agresivă, tatăl – colonel în Cavaleria Imperială Rusă, murind când el era adolescent
    – cea mai cunoscută carte a sa este Părinți și copii
    – cu siguranță ar fi primit Premiul Nobel dacă acesta n-ar fi apărut cu aproape 2 decenii prea târziu

    Am citit UN CUIB DE NOBILI, carte care mi-a reamintit de ce iubesc scriitorii ruși, dar mai ales hățișul la care duc dramelor unor provinciali cum numai secolul XVIII a avut (și drame, și provinciali). În regia lui Dan Puican – Epoca de aur a teatrului radiofonic îi datorează strălucirea şi gloria (Radu Beligan), cu nume precum Mircea Albulescu, Stela Popescu și Valeriu Ogășanu în distribuție, vă invit să o ascultați aici!
    un-cuib-de-nobili_1_produs

  • OANA PELLEA

  • – are 52 de ani
    – s-a născut în București, fiind unicul copil al Domnicăi și al lui Amza Pellea
    – are peste 50 de roluri în teatru și peste 20 în film, joacă și în engleză, franceză și italiană
    – în 2009, a apărut prima ei carte, JURNAL 2003-2009
    – Academia Română i-a acordat premiul pentru întreaga carieră în 2010

    Jurnalul mi-a dat două palme zdravene. Am plâns, m-am minunat, am oftat și am luat-o de la capăt până la ultimul cuvânt. Nu e o bârfă din culisele teatrului românesc, sunt frustratea, dorul și dragostea unui om mai frumos, dar la fel de mic ca noi toți. Sper să ajung cât mai repede să o văd jucând, stagiunea aceasta o găsim la Metropolis, în N(AUM) și la Bulandra, în Oscar și Tanti Roz (pe care vi-o recomand din tot sufletul).
    jurnal-2003-2009_1_produs

    Cu bine!

    Lasă un răspuns

