Crăciunul. Pentru mine.

Știu că se apropie atunci când am mai multe idei pentru cadouri decât bani, când urc și cobor și urc iar scările din Sala Dalles, când cotrobăi prin șifonier după pungi cu tematică de sezon. Urmează apoi vârtejul curățeniei generale și al cumpărăturilor pentru masă care, deși e la fel în fiecare an, mereu ne stoarce de energie și bună dispoziție, de ne trezim certâdu-ne pe nimicuri și-n Ajun. Și, de aceea, n-ai cum să nu te întrebi care-i treaba cu așa-zisul Spirit al Crăciunului..

Să fie în ce simt când împodobesc bradul (pentru că sunt ani buni de când sarcina îmi revine doar mie, bradul a devenit cumva o oglindă.. anul acesta nu a vrut beteală, ce-o însemna?!), să fie în întrebările cu care îl stresez pe Moșu’ legat de cadou (îl voi folosi zilnic?, ce culoare are?, e util?), deși eu sunt cea care insistă să deschidem cadourile doar în dimineața zilei de 25, să fie oare în clinchetul celor 4 pahare care oprește pentru o clipă totul, o clipă în care suntem cu toții la unison, siguri că drumul pe care mergem e cel mai bun pentru noi?

Sau e în lecția pe care ți-o aduce fiecare Crăciun? Cel mai probabil.. Lecția mea, în acest an, este certitudinea că tot ce îmi trebuie și tot ce îmi doresc se află chiar în sufletul meu: liniștea că voi ajunge acolo unde visez, bucuria că pot fi martor la minunile fiecărei zile, puterea de a-mi învinge păcatele, optimismul din credința că fiecare are povestea lui de basm, fericirea de a fi capabil să-i faci pe ceilalți fericiți și bogăția de a avea timpul de partea ta.

Din sufletul meu pleacă toate acestea, prin el primesc, cu fiecare bătaie de inimă, șansa de a renaște, de a strivi și de a smulge relele pentru a-mi clădi apoi Împărăția, și în el își fac toate culcuș. Promit, așadar, să-l ascult mai des și să am mare grijă de el. Și asta vă doresc și vouă.

Lasă un răspuns

